GAN-RENDAI

Privacy Policy/プライバシーポリシー

Website (hereinafter referred to as the “University Website”) of United Graduate School of Agricultural Sciences, Tottori University [https://www.gan-rendai-t.ac.jp/](hereinafter referred to as the “University”) is administered and operated by the administrative office of University. Websites of faculties linked from the official website of the University and websites linked from the websites of faculties are operated at the responsibility of the respective site administrator.

Privacy Policy of the University Website applies when users of the University Website use the services (providing information, requesting for documents, etc.) offered by the University. Therefore, the University assumes no responsibility for the contents of handling of privacy information on other websites linked to from this page. Please read through this privacy policy when using the University Website.

It is deemed that users of the University Website have understood and accepted the contents of this privacy policy. The University may change the privacy policy for further protection of personal information of users, and/or pursuant to formulation or amendment etc. of laws and regulations. Therefore, kindly ensure to check the latest details.

鳥取大学大学院連合農学研究科のウェブサイト〔https://www.gan-rendai-t.ac.jp/〕(以下「本学ウェブサイト」といいます。)は、鳥取大学大学院連合農学研究科事務局(以下「本学」といいます。)が管理・運営しています。本学の公式ウェブサイトからリンクする学部等のサイトやそのサイト内からリンクするサイトは、それぞれのサイト管理者の責任において運営しています。

本学ウェブサイトのプライバシーポリシーは、本学ウェブサイトの利用者が、本学が提供するサービス(情報提供、資料請求等)を利用する際に適用されるものとします。したがいまして、本ページにリンクが設定されている他のサイトにおけるプライバシー情報の取り扱いの内容等につきまして、本学が責任を負うものではありません。本学ウェブサイトの利用に当たりましては、このプライバシーポリシーをご覧ください。

本学ウェブサイトの利用者は、このプライバシーポリシーの内容を理解し、同意したものと見なします。なお、より一層、利用者の個人情報保護を図るため、また法令の制定や改正等に伴い、プライバシーポリシーを変更することがありますので、最新の内容をご確認いただきますようお願いいたします。

Basic policy

The University understands that the personal information of users of the University is a very important information pertaining to privacy, and the University strives to appropriately manage such information.

基本方針

本学は、本学の利用者の個人情報がプライバシーに関わる重要な情報であることを認識し、適切な管理に努めます。

Adherence to laws and regulations

While handling personal information, the University adheres to various laws and regulations related to protection of personal information and other code of conduct.

法令等の遵守

本学は、個人情報を取り扱う際に、個人情報の保護に関する諸法令その他の規範を遵守いたします。

Utilization purpose of personal information

From the users of the University Website, the University may collect personal information to the required extent for the purpose of receiving requests for the events conducted by the University, receiving requests for sending documents, and receiving inquiries. Information collected by the University is used for sending information material of various events, sending documents, and responding to inquiries.

When changing the purpose of use, the University will obtain the consent of the respective individual.

個人情報の利用目的

本学は、本学ウェブサイトの利用者から、本学が実施する各種行事の受付、資料送付の受付、お問い合わせの受付等を目的として、必要な範囲で個人情報を収集することがあり、収集した情報を各種行事の案内文書等の送付、資料の送付、お問い合わせに対する回答に利用します。

なお、利用目的を変更する場合には、各個人の同意を得ることとします。

Acquiring personal information

While acquiring personal information, the University shall acquire it in a fair and legal manner to the extent required for achieving the designated purpose of use.

個人情報の取得

本学は、個人情報の収集に当たっては、特定した利用目的の達成に必要な範囲内で適法かつ公正な手段により行います。

Safe management of personal information

1. With regard to personal information shared with the University, the University shall appoint personal information protection administrator and personal information protection staff in each department handling such personal information for ensuring appropriate management of personal information. Besides, with regard to personal information obtained by the University, the University shall take appropriate safety measures such as prevention of leakage to an outside party, loss of information, falsification and unauthorized access to the information, and the University shall strive to protect personal information of the users.

2. When outsourcing activities pertaining to personal information to an outside party, or when offering personal information to a third party, the University shall enter into agreement etc. with the vendors or the recipients of information putting obligation of appropriate management of personal information on them, and the University shall supervise and guide them.

個人情報の安全管理

  1. 本学は、提供された個人情報について、当該情報を取り扱う部局ごとに個人情報保護管理者及び個人情報保護担当者を置き、適切な管理を行います。また、取得した個人情報について、外部への流出、情報の紛失、改ざん及び不正侵入の防止など、適切な安全対策を実施し、利用者の個人情報の保護に努めます。
  2. 本学は、個人情報に関わる業務を外部に委託する場合、または個人情報を第三者に提供する場合、委託先又は提供先に対し、個人情報の適切な管理を義務付ける契約等を結び、監督、指導等を行います。

Offering personal information to a third party

Except when stipulated by laws and regulations, the University never shares the personal information with a third party without the prior consent of the individual.

個人情報の第三者への提供

本学は、法令で定める場合を除き、あらかじめご本人の同意を得ることなく、個人情報を第三者へ提供することはいたしません。

Continuous improvements

The University strives to continuously revise and improve the steps it takes regarding contents of the privacy policy and handling of personal information.

継続的改善

本学は、本プライバシーポリシーの内容及び個人情報の取扱いに関する措置を継続的に見直し、改善に努めます。